Online Terapi Nedir?

Kısaca Online Terapi yeni yaygınlaşmaya başlayan bir psikoterapi şeklidir. Terapist ile danışanı, internet ortamında kurulan görüntülü bağlantı aracılığıyla görüştüren bir uygulamadır. Online Terapi, özellikle farklı şehirlerde ya da ülkelerde ikamet eden kişilerle psikoterapi görüşmesi yapmayı mümkün kıldığı için, yadsınamayacak bir öneme sahiptir. Online Bağlantı ile psikoterapi, merkezimizde yüz yüze yapılan terapilerle aynı etik kurallara, yöntemlere ve ücrete tabidir.

Online danışmanlık ve terapi Türkiye’de yaygınlaşıyor. Online terapi, internetten psikolojik danışmanla konuşma yoluyla iletişim kurma ve bireysel terapiyi internet üzerinde sesli ve görüntülü konuşma şeklinde gerçekleştirmektir. Bu yöntem tüm dünyada yaygın olarak kullanıldığı gibi, ülkemizde de kullanımı hızla yaygınlaşmaktadır.

Online terapi için web kamerası olan bilgisayar, cep telefonu ve Skype, Hangouts  adlı görüntülü görüşme programlarından birisinin olması yeterlidir. Bu araçları kullanılarak ses ve görüntü kalitesi açısından sağlıklı, bir online terapi görüşmesi gerçekleştirilebilmektedir.

Günümüzde çoğu insan problemlerinin farkında olup zaman ve ulaşım açısından yüz yüze görüşme imkanına sahip olamayabilir. Online terapi bu konuda probleminizin çözümü bulmak adına bir çözüm yolu olarak görülebilir.

ONLİNE TERAPİ VE ONLİNE DANIŞMANLIKTA HANGİ KONULAR YARDIM ALABİLİRSİNİZ:

Bireysel Sorunlar

İlişki sorunları (İş ilişkileri, arkadaşlarla veya akrabalarla ilişkiler),

Çift, Evlilik ve aile sorunları,

Kaygılar (Sınav kaygısı, obsesyonlar (takıntılar) ),

Psikiyatrik hastalıklar için danışmanlık

Ergenlik Sorunları

Online danışmanlık hizmeti almak almak istiyorsanız, randevu al linkimizi tıklayarak online terapi veya online psikolojik danışmanlık almak istediğinizi bildiriniz. Talebiniz en kısa sürede değerlendirilerek size uygun bir görüşme saati belirlenecektir. İnternet üzerinden terapi görüntülü ve sesli görüşme imkanı sağlayan Skype, Google Hangouts programını kullanabilmeniz önemlidir.

Yüz yüze terapiye gelmekten çekiniyorsanız ve internet üzerinden yani online terapi görüşmesi yapmak size daha iyi hissettiriyorsa,Türkiye dışındaki bir ülkede yaşıyor ve bir danışmanla online görüşme yapmak istiyorsanız,  yoğun iş temponuz sebebiyle bir danışmanla yüzyüze terapi görüşmesi için zamanınız yoksa, online terapi/ danışmanlık yardımı alabilirsiniz.

Online terapi uygulamaları, zaman sıkıntısı ve ulaşım sorunu yaşanması durumunda insanların tercih ettikleri bir psikolojik destek türüdür. Önemli sınavlar yaklaştığında trafikte zaman kaybetmek istemeyen, online terapi yönteminden yararlanarak konforlu ve sessiz ev ortamlarında terapi seanslarını gerçekleştirebiliyorlar. Bazı danışanlarımız ise, bazı görüşmelerini yüz yüze, bazı görüşmelerini ise online gerçekleştirmek istiyorlar. Sağlıklı iletişim kurulabildiği sürece her iki yöntem de yararlı olmaktadır.

HANGİSİ DAHA ETKİLİ: ONLİNE DANIŞMANLIK Mİ YOKSA YÜZ YÜZE DANIŞMANLIK Mİ?

Aslında her iki yöntem de etkili. Önemli olan, içinden çıkamadığımız bir durumda uzman bir terapistten yardım almak. Bazen kendi kendimize düşünüp durduğumuz, tanıdıklarımıza açamadığımız bir konuyla ilgili yardıma ihtiyaç duyarız. Bazen konuyu tanıdıklarımıza açsak da bize işlevsel bir yol gösteremediklerini, ya da yaşadığımız problemi çözmemize yardımcı olamadıklarını görürüz. Problemlerin paylaşılması, en azından en yakınlarımızla paylaşılması, hiç konuşulmamasından çok daha iyidir.

İnsanların bazıları yüzyüze yapılan görüşmelere katılmak isterken, bazıları da online görüşmeleri tercih etmektedirler. Bu tercih tamamen kişiye özeldir. Bazılarımız bir terapi koltuğunda oturup terapistle karşılıklı olarak konuşmayı tercih ederken, bazılarımız da kendi evindeki koltuğunda otururken terapistle bilgisayar üzerinden görüşmeyi tercih ediyorlar.

ONLİNE TERAPİ, ONLİNE DANIŞMANLIK İÇİN BAŞVURU

İnternetten online danışmanla konuşmak ve online danışmanlık desteği almak için randevu al linkimizden randevu talep ediniz. Randevunuz bize ulaşır ulaşmasa sizinle en kısa sürede iletişim kurulacaktır.

Başvuru için Tıklayın

Online-bağlantı için nasıl bir teknolojiye ihtiyaç var?

Güncel bir bilgisayar veya tablet ile kolayca bağlantı kurabilirsiniz. Bu işlem için aşağıdakiler yeterli olacaktır;

Hızlı bir internet servisi (Önerilir)
Bir bilgisayar veya tablet
Skype veya Google Hangouts programını indirmek
Skype veya Google Hangouts için bir kullanıcı hesabı oluşturmak (Kullanıcı hesabınız varsa bu işleme gerek yoktur.)